Sport a dohányzásról való leszokáshoz. Sport a dohányzásról való leszokás után. A sport segít a dohányzásról való leszokásban


Több kutatási eredmény is alátámasztja, hogy már a napi tíz perces testmozgás is jelentősen csökkenti a nikotin utáni vágyat.

sport a dohányzásról való leszokáshoz

Nos, mit gondolsz, megpróbálod? Ha már eldöntötted, hogy leteszed a cigarettát, menj biztosra. Napi tíz perc testmozgást mindenképpen tervezz be midennapjaidba, a fizikai erőfeszítés ugyanis megváltoztatja az agy aktivitását is, utóbbi pedig csökkenti a dohányáru utáni epekedést.

sport a dohányzásról való leszokáshoz

A kutatók eközben megfigyelték a felmérésben sport a dohányzásról való leszokáshoz agyi aktivitását. A bicikliseknek eközben hatvan olyan képet is megmutattak, amelyek között több, a dohányzást bizonyítottan kiváltó is volt.

sport a dohányzásról való leszokáshoz

A rövid, ám intenzív sportolás után az agy e területein nem tapasztaltak megnövekedett tevékenységet, s maguk a résztvevők is arról számoltak be, hogy csökkent a cigaretta utáni vágyuk. A kutatók még csak találgatnak, mire is utalhat az agyi aktivitások közötti jelentős eltérés.

sport a dohányzásról való leszokáshoz

Feltételezésük szerint a fizikai megterhelés a dopamin boldogsághormon jelentősebb termelődését eredményezi a szervezetben, s ezzel magyarázható a nikotin iránti vágy csökkenése. A mozgás emellett a vérkeringést is megváltoztatja, úgyhogy az agytevékenység az önjutalmazás helyett amelyet a cigarettázás jelent a megterhelésre adandó megfelelő reakcióra irányul.

Fókuszban a Nő, KamaszPanasz a rovat legfrissebb cikkei A sport segít a dohányzásról való les A dohányzás hatása a szexre Véralkoholszint: a viselkedésed számo A mértéktelen ivás fizikai hatásai Kapcsolódó cikkek.

sport a dohányzásról való leszokáshoz