Meddig kell kitartani, mit kell leszokni a dohányzásról


Elvonási tünetek Az elvonási tünetek kínzó hatásairól szóló leírások és okfejtések a legtöbb esetben csak tévhiteken alapulnak. Elmondható, hogy általában minden valóságalapot nélkülöznek. Sokszor üzleti érdekből elkövetett szándékos megtévesztések, félrevezetések, manipulációk állnak a háttérben. Az esetek többségében olyan, magukat szakembernek nevező szerencsevadászok igyekeznek megvezetni a dohányzó tömegeket, akik nem rendelkeznek tapasztalattal sem a dohányzást, sem pedig az arról való leszokást illetően.

Minden problémánkra kínálnak megoldást, természetesen akciós áron! Bizonyára az említettek is közrejátszanak abban, hogy az elvonási tünetektől rettegnek leginkább a dohányzást elhagyni szándékozók. Pedig egyáltalán nincs mitől félnünk.

meddig kell kitartani, mit kell leszokni a dohányzásról hogyan lehet leszokni a dohányzásról ingyen

Azt senki nem állítja, hogy az elvonási tünetek élvezetesek volnának. Kíséreljük meg a helyén kezelni a dolgot. A nemkívánatos elvonási tünetek hatásait minimálisra csökkenthetjük azzal, hogy a görcsös akarással állítjuk szembe a nemdohányzóvá válásunkra vonatkozó belső bizonyosságot.

Mit mit kell leszokni a dohányzásról ez? Minél erőteljesebb és koncentráltabb a szándékunk, annál gyorsabban és könnyebben tudjuk megvalósítani célunkat. Az, hogy leszokásunk folyamán valami kényelmetlenséget érzünk, nem annak a jele, hogy valami nincs rendben, hanem pont ellenkezőleg. Ez annak a jele, hogy nagyon is rendben van minden. A kényelmetlenség azt jelzi számunkra, hogy eddigi szokásunkat, a dohányzást már nem műveljük tovább. Törekedjünk önfejlődésre és fogadjuk el ezt a kényelmetlenséget.

A megvonási tünetek egyéb iránt azt is jelzik, hogy szervezetünk gyógyítja önmagát és igyekszik visszajuttatni minket abba az egészséges állapotba, amiben a dohányzás előtt mit kell leszokni a dohányzásról. Csakúgy, mint amikor testünk tiltakozott az első cigarettánál, ez a test most egy kicsit újból szenved. Mert minden erejével azon fáradozik, hogy eredeti működési terve szerint helyreállítsa önmagát, hogy a nikotin és a többi kémiai anyag nélkül egészségesen működhessen tovább.

Az úgynevezett megvonási tünetek a hirtelen leszokás esetén a legelviselhetőbbek. Aki ezeket a megvonási tüneteket érzékeli, joggal teheti fel a kérdést: vajon mennyi ideig tartanak? A dohányzás abbahagyását követő huszonnégy óra elteltével a legrosszabb tüneteknek egy jelentős részét: az üresség, közömbösség érzetét, amikor sem lehangoltak, sem jókedvűek nem vagyunk, csak létezünk, már a hátunk mögött hagyhatjuk. A cigaretta utáni vágyódásunk általában alkalmanként néhány pillanatig tart csupán, és utána elmúlik.

WMN Olvasási idő kb.

A semmiből jön és gyorsan tovaszáll. Ne feledjük, minden átállás, minden régi beidegződés felszámolása bizonyos nehézségekkel együtt járó folyamat. Vannak, akiknek a második nap a legnehezebb.

Gyors hangulati változások léphetnek fel a korábbi dohányfogyasztás mértéke, a személyes hozzáállás és az élethelyzet függvényében. Az egyik pillanatban jól érezzük magunkat, a másikban pedig kevésbé, néhány perc elteltével aztán ismét helyreáll a közérzetünk.

A hangulat gyors hullámzásai gyakoriak a dohányzás elhagyását követő napokban. Esetleg kisebb fáradtság, kimerültség, szétszórtság érzete is felléphet. A legszembetűnőbb talán, hogy a megszokottnál is lassabban telnek az órák. Semmi idegbaj, csak egy kis üresség. De most már tudjuk, hogy helyes az irány, amit kijelöltünk magunknak. És tisztán látjuk azt is, hogy rendelkezünk az erővel, ami célba juttat minket.

Aztán a mit kell leszokni a dohányzásról nap környékén a dolgok megváltozását élhetjük át. Saját tapasztalatom alapján állítom, hetvenkét óra elteltével sikerülhet túltennünk magunkat a valóban elvonási tüneteknek betudható nehézségeken. Ennek hatására tudatára ébredünk annak, hogy valóban sínen vagyunk.

meddig kell kitartani, mit kell leszokni a dohányzásról akik hirtelen abbahagyták a dohányzási fórumot

Szétárad bennünk az életöröm, amelyet már olyan régóta nem tapasztaltunk. Az említett maximum háromnapos, intenzív elvonási tünetekkel teli időszak is alacsony ár azért a folyamatosan fennmaradó jó érzésért és boldogságért, amit meddig kell kitartani megélhetünk.

Bár a legkellemetlenebb tünetek néhány napon belül elmúlnak, más jelentéktelennek mondható hatások még több héten át jelentkezhetnek, azt tudatván velünk, hogy valami igazán nagy folyamat játszódik le bennünk. A legtöbb esetben ezek a bennünket zavaró kellemetlennek nevezhető hatások is egy hónapon belül a semmivé válnak.

A statisztikák azt jelzik, hogy nyolc hét elteltével mindenki túljut minden, még a legcsekélyebb elvonási tüneten is. A megpróbáltató, nehéz időszak amikor a dohányzás fejfájást okoz, és a lehetőségekhez mért jó közérzet fenntartása érdekében, fogadjunk meg pár baráti tanácsot.

Először is annyi folyadékot, lehetőleg vizet igyunk, amennyit csak tudunk. A kiszáradás több megvonási tünetet a szükségesnél is súlyosabbá tehet. Az optimális folyadék mennyiség segíti a szervezetet, hogy visszakerülhessen az egyensúlyi állapotba. Közben mellőzzük az alkoholfogyasztást, mert az alkohol gyengíti meddig kell kitartani, hogy kitartsunk azon mit kell leszokni a dohányzásról mellett, hogy nem dohányzunk többé.

Felmérések szerint a rendszeres testmozgás elősegíti a dohányzásról való leszokás sikerét. Lehetőség szerint mozogjunk többet, mint szoktunk. Mit kell leszokni a dohányzásról el otthonról, sétáljunk, kiránduljunk, közben élvezzük, ahogy a friss levegőnek már önmagában hangulatjavító hatása van.

meddig kell kitartani, mit kell leszokni a dohányzásról hogyan lehet megtalálni az akaraterőt a dohányzásról való leszokáshoz

Aludjunk annyit, amennyit csak megengedhetünk magunknak! A többletalvás jótékony hatása egész nap érezhető, mert befolyással van a központi idegrendszerre, ezáltal elviselhetőbbé válnak a megvonási tünetek.

Leszokni a dohányzásról, mennyi ideig vágyakozik

A több alvás által az idegrendszernek több lehetőséget biztosítunk arra, hogy ismét egyensúlyba kerüljön. A megfelelő mennyiségű pihenés roppant eredményes, hiszen minimálisra csökkenti a hangulati hullámzások kialakulását, és az érzékenységre, frusztrációra, vagy dühre való hajlamunkat.

A legfontosabb tennivalónk azonban, hogy arra ügyeljünk, hogy közvetlen környezetünkben sehol ne legyen cigaretta! Szabaduljunk meg dohányzókészletünktől. Lehetőség szerint ne a lakásunkban tárolt hulladék vederbe, hanem egy messzebb lévő közösségi kukába dobjuk ki. Sok ember nem teszi meg ezt mennyi ideig tart a dohányzás, ha kilép fontos lépést. Meglátjuk, ahogy telnek a napok, azt tapasztalhatjuk, hogy minél inkább távolodunk a dohányzástól, annál kellemesebben telnek óráink.

meddig kell kitartani, mit kell leszokni a dohányzásról ha dohányzás után fáj a feje

Súlyprobléma nélkül Ahogy dohányozni nem sorsszerű dolog, éppen úgy annak felhagyásával meghízni sem az. A leszokni vágyók egyik nyomasztó aggodalma, hogy vajon nem fognak-e számottevő súlyfelesleget felszedni? Akik pedig már megpróbáltak leszokni, tudni vélik, hogy a dohányzásról való leszokás szükséges velejárója az elhízás. A cigaretta köztudottan csillapítja az éhségérzetet, és mintegy hat százalékkal fokozza az anyagcserét.

Ez a magyarázata annak, hogy a dohányosok szervezete több kalóriát éget el, mint a nemdohányzóké. A dohányzás elhagyása valóban kedvezhet a súlygyarapodást előidéző tényezőknek. Egyes kimutatások szerint a nők átlagosan nyolc, míg a férfiak hét kilogrammot híznak. Más felmérések szerint azonban a leszokás utáni átlagos súlygyarapodás csupán két- három kilogramm. Mindazon által a dohányzásról való leszokással párhuzamosan nem szükségszerű szigorú diétába kezdenünk.

A kétfrontos harcot valószínűleg nem lehet megnyerni!

Ezt a három szót felejtsd el, ha le akarsz szokni a cigiről

Ehelyett érdemes odafigyelnünk a következőkre: A nikotinéhség hihetetlenül hasonlít az ételéhség érzetére. A folyamatos, az éhséghez kísértetiesen hasonlító érzés miatt neki állnak nassolni, mert azt hiszik, hogy éhesek.

meddig kell kitartani, mit kell leszokni a dohányzásról Nyaraláskor felhagytam a dohányzással

Hogyan előzhetjük meg a jelentős testsúlynövekedést, illetve mit tegyünk, ha úgy érezzük, hogy muszáj valamit ennünk? Csak módszer és fegyelem kérdése, hogy a dohányzást evéssel helyettesítjük-e, vagy megpróbálunk kicsivel több odafigyeléssel jelentősebb súlygyarapodás nélkül leszokni a dohányzásról.

Abbahagytam a dohányzást, és a férjem dohányzik

Nem kell éheznünk, koplalnunk, még különösebben diétáznunk sem. Mindent ehetünk, amit szeretünk. A hangsúly a mennyiségen van. Ha egyszerűen betartjuk a következő szabályokat, nem fogunk hízni egy grammot sem. Ezt megígérhetem! Ne próbáljunk nassolással csillapítani nikotinéhségünkön, mert az úgysem fog menni.

Csak feleslegesen meghíznánk. Amellett, hogy egyetlen morzsát sem nassolunk, csak étkezési időben szabad ennünk. Valamint minden étkezést akkor kell abbahagynunk, amikor úgy érezzük, hogy már nem vagyunk éhesek, de még tudnánk enni.

meddig kell kitartani, mit kell leszokni a dohányzásról hogyan lehet leszokni a dohányzóasztalról

Sohasem szabad a teljes jóllakottság érzetéig ennünk. További jó tanács, hogy fokozzuk az energia-leadást. Mozogjunk rendszeresen. Egy kiadós séta naponta — lehetőleg kellemes környezetben — sokat lendít a dolgon. Ne használjunk liftet.

Menjünk fel gyalog az emeletre.

Ennek, az ideális testsúly megőrzésén túlmenően további jelentősége, hogy azt tapasztalhatjuk, napról napra kevésbé kapkodunk levegő után, és napról napra sokkal jobban bírjuk a fizikai megterhelést, mint amikor még dohányoztunk. A testmozgás nemcsak a dohányzás utáni vágyódás kordában tartásában segít, de az anyagcserét is felgyorsítja. Ebből következik, hogy ugyanaz a testgyakorlás, ami segít a dohányzás elhagyásában, a fölösleges kilók felszámolásában is hasznunkra lehet.

Az eddigiekhez hozzá kell még tennünk, hogy a leszokás során esetleg felszedett nem minden túlsúly marad meg a volt dohányoson.

  1. 10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz Abbahagytam a dohányzást, és a férjem dohányzik
  2. Hogyan küzdheti le a megvonási tüneteket?
  3. A sikeres leszokás titka. Kulcs a nemdohányzó élethez. Ingyenes könyv a leszokni vágyóknak
  4. Végleges leszokás a dohányzásról, de nem úgy, mint legutóbb…
  5. Címlap » Cikkek Szívni, vagy nem szívni… 21 napos ingyenes mentális dohányzásleszoktató program azoknak, akik szeretnének leszokni a dohányzásról, de még szükségük van támogatásra, hogy ez tényleg sikerüljön is.

A legtöbben le is adják a leszokás kezdeti stádiumában felszedett kilók nagy részét. A legjobb hír pedig az, hogy a dohányzást elhagyók mintegy húsz százaléka egyáltalán nem hízik meg.

Leszokni a dohányzásról, mennyi ideig vágyakozik, A leszokásról általában a következőket gondoljuk:

Ők azok a milliók, akik tanúsíthatják, hogy súlytöbblet felszedése nélkül is abba lehet hagyni a dohányzást.

Fontos még megjegyezni, hogy az anyagcsere a dohányzás elhagyásától számítva, várhatóan három hónap elteltével újra beáll, s ekkortól már nem kell tartanunk a súlygyarapodástól. Soha többé! Kevés olyan dolog van az életben, amiről önállóan dönthetünk, ami csak a mi sikerünk, és kizárólag csak a mi erőnket, illetve kitartásunkat bizonyítja.

A dohányzásról való meddig kell kitartani, a továbbiakban pedig dohányzástól való tartózkodásunk pont ilyen. Fontos tisztában lennünk azzal a ténnyel, hogy már leszokott dohányzóként egyetlen cigaretta elszívásával ismét függősébe kerülhetünk. Ezért a továbbiakban soha ne gyújtsunk rá, még egyetlen szálra sem. Mindig emlékeztessük magunkat arra, hogy ha csak egy slukkot is megengedünk magunknak, minden erőfeszítésünk kárba vész.

Ezért ha mégis megkívánjuk a cigarettát, ne engedjünk a csábításnak. A kényszeres rágyújtási vágy hirtelen szokott jönni, de ugyanolyan gyorsan le is cseng. A semmiből jön és semmivé lesz.

„Napi húsz szál cigi miatt, napi száz percem maradt” – Történetek a leszokásról, tőletek

Életünk hátralevő részében egyetlenegy cigarettára sincsen már szükségünk. Minden jó dolog ebből fog következni. Bár elképzelhető, hogy minden igyekezetem ellenére nem tudok minden hozzászólásra azonnal válaszolni, nagyra értékelem a visszajelzését.